Liczą się sekundy…

08/01/2021 0 Comments

….czyli „Wyróżnij się albo zgiń”. Ten cytat to słowa amerykańskiego teoretyka i praktyka marketingu Jacka Trouta, który był autorem i współautorem kilkunastu książek na temat strategii marketingowych. Doradzał największym firmom na świecie m.in. Apple, IBM, Pfizer, Procter & Gamble czy Xerox. Zakładam więc, że wie co mówi 🙂
A co to ma wspólnego z Homestagingiem? Bardzo dużo…ponieważ Homestaging polega właśnie na wyróżnieniu wystawionej na sprzedaż nieruchomości z oceanu innych, podobnych ofert.

Oto garść interesujących informacji.*

Czy nieruchomości poddane zabiegom Homestagingu sprzedają się szybciej w porównaniu do innych?
TAK: 95%


Czy Homestaging jest pomocnym narzędziem marketingowym w momencie wystawienia oferty na sprzedaż?
TAK: 100%

Czy Homestaging zwiększa ilość osób oglądających daną nieruchomość?
TAK: 71%


Czy w porównaniu do innych, podobnych nieruchomości Homestaging spowodował zwiększenie wartości danej oferty?
TAK: 83%

Czy nieruchomości, które zostały poddane Homestagingowi sprzedają się szybciej niż te bez Homestagingu?
TAK: 51% – sprzedają się dwa razy szybciej

Czy potencjalny nabywcy spędzają więcej czasu na oglądaniu nieruchomości, która została poddana Homestagingowi w porównaniu z tą, która nie jest?
TAK: 75%

Czy nieruchomości z profesjonalną sesją zdjęciową mają więcej oglądających, niż te z niskiej jakości zdjęciami?
TAK: 100%


W jakim % Homestaging pomógłby sprzedać nieruchomość, którą wcześniej właściciel wycofał z ogłoszenia, ponieważ się nie sprzedawała?
ODP: 84%

*Opracowanie na podstawie raportów The Home Staging Association® 2018, 2019, 2020.

Nieruchomość to też produkt, który w oceanie innych ofert, walczy o uwagę potencjalnych nabywców.

Obrazek poniżej jest zbiorem zdjęć z popularnego portalu, gdzie wystawiane są nieruchomości na sprzedaż. Patrząc na umieszczane przez sprzedających fotografie można powiedzieć, że nie jest bardzo dramatycznie, ale jednocześnie jest daleko od ideału. Zdjęcie jaskrawej czerwonej lub zielonej ściany z pewnością wyróżniłoby się wśród innych…tylko niestety nie pomogłoby w sprzedaży nieruchomości.
Czasem wystarczy inne ujęcie (np. pionowy kadr), by wzrok szybko wyłapał coś interesującego w masie takich samych zdjęć przewijających się z góry na dół.

Zdjęcia nieruchomości powinny się wyróżniać!
90% nabywców szuka ofert głównie online. Uwaga: „zawieszają oni oko” na ofercie aż na 20 sekund, ale tylko wtedy, gdy nieruchomość jest DOBRZE sfotografowana.

Co z tego wynika?
Trzeba zrobić wszystko, by zdjęcia Twojej nieruchomości właśnie na te 20 sekund skradły uwagę potencjalnych kupujących! Nawet jeśli przestrzeń jest już po Homestagingu (jak na obrazku poniżej), to tylko DOBRE zdjęcia zaprezentują ją we właściwy sposób i sprawią, że nabywca będzie skłonny obejrzeć nieruchomość na żywo.

Czarujące przestrzenie sprzedają się same!
Pomagają im w tym DOBRE zdjęcia 🙂