….czyli „Wyróżnij się albo zgiń”. Ten cytat to słowa amerykańskiego teoretyka i praktyka marketingu Jacka Trouta, który był autorem i współautorem kilkunastu książek na temat strategii marketingowych. Doradzał największym firmom na świecie m.in. Apple, IBM, Pfizer, Procter & Gamble czy Xerox. Zakładam więc, że wie co mówi 🙂
A co to ma wspólnego z Home stagingiem? Bardzo dużo…ponieważ Home staging polega właśnie na wyróżnieniu wystawionej na sprzedaż nieruchomości z oceanu innych, podobnych ofert.
Czy warto robić home staging?
Oto garść interesujących informacji i argumentów.*
Czy nieruchomości poddane zabiegom home stagingu sprzedają się szybciej w porównaniu do innych?
TAK: 95%
Jak szybko sprzedaje się nieruchomość po home stagingu?
69% agentów nieruchomości powiedziało że 1-2x szybciej; 31% powiedziało, że 3x szybciej!
O ile zwiększyła się wartość sprzedawanych nieruchomości po home stagingu wg. pośredników nieruchomości?
32% powiedziało, że od 11 do 15%
37% powiedziało, że od 4 do 6%
31% powiedziało, że od 1 do 3%
Czy home staging zwiększa ilość osób oglądających daną nieruchomość?
TAK: 71%
Czy w porównaniu do innych, podobnych nieruchomości home staging spowodował zwiększenie wartości danej oferty?
TAK: 83%
Czy nieruchomości, które zostały poddane home stagingowi sprzedają się szybciej niż te bez home stagingu?
TAK: 51% – sprzedają się dwa razy szybciej
Czy potencjalny nabywcy spędzają więcej czasu na oglądaniu nieruchomości, która została poddana home stagingowi?
TAK: 75%
Czy nieruchomości z profesjonalną sesją zdjęciową mają więcej oglądających, niż te z niskiej jakości zdjęciami?
TAK: 100%
*Opracowanie na podstawie raportów The Home Staging Association® 2018, 2019, 2020, 2022.
Nieruchomość to też produkt, który w oceanie innych ofert, walczy o uwagę potencjalnych nabywców.
Obrazek poniżej jest zbiorem zdjęć z popularnego portalu, gdzie wystawiane są nieruchomości na sprzedaż. Patrząc na umieszczane przez sprzedających fotografie można powiedzieć, że nie jest bardzo dramatycznie, ale jednocześnie jest daleko od ideału. Zdjęcie jaskrawej czerwonej lub zielonej ściany z pewnością wyróżniłoby się wśród innych…tylko niestety nie pomogłoby w sprzedaży nieruchomości.
Czasem wystarczy inne ujęcie (np. pionowy kadr), by wzrok szybko wyłapał coś interesującego w masie takich samych zdjęć przewijających się z góry na dół.
Zdjęcia nieruchomości powinny się wyróżniać!
90% nabywców szuka ofert głównie online. Uwaga: „zawieszają oni oko” na ofercie aż na 20 sekund, ale tylko wtedy, gdy nieruchomość jest DOBRZE sfotografowana.
Co z tego wynika?
Trzeba zrobić wszystko, by zdjęcia Twojej nieruchomości właśnie na te 20 sekund skradły uwagę potencjalnych kupujących! Nawet jeśli przestrzeń jest już po Home stagingu (jak na obrazku poniżej), to tylko DOBRE zdjęcia zaprezentują ją we właściwy sposób i sprawią, że nabywca będzie skłonny obejrzeć nieruchomość na żywo.
Czarujące przestrzenie sprzedają się same! Pomagają im w tym DOBRE zdjęcia 🙂
Dobre zdjęcia 📸 możesz zamówić TUTAJ.