Pośrednik nieruchomości i Homestaging.

17/02/2021 0 Comments

Fakt 1: Pośrednik nieruchomości jest specjalistą w swojej dziedzinie i jego zadaniem jest skojarzenie obu stron: kupującego i sprzedającego nieruchomość.
Fakt 2: Homestager to specjalista, który posiada wiedzę ekspercką w zakresie właściwego przygotowanie nieruchomości do korzystniejszej i szybszej sprzedaży.

Mit: Pośrednik zarabia na nieruchomości, a nie na Homestagingu.

Przeanalizujmy:
700 tys. zł- wartość transakcyjna np. mieszkania bez Homestagingu
3% – przykładowa prowizja od wartości sprzedaży nieruchomości
21 tys. zł – wynagrodzenie pośrednika

Homestaging może podnieść wartość transakcyjną mieszkania nawet o 10%.
770 tys. zł – wartość transakcyjna np. mieszkania po Homestagingu
Szacowany koszt Homestagingu: 18 tys. zł
3% – przykładowa prowizja od wartości sprzedaży nieruchomości
23 tys. zł – wynagrodzenie pośrednika


Przyjrzyjmy się jeszcze korzyści* dla samego sprzedającego:

700 tys. minus 21 tys. = 679 tys. Tyle pieniędzy zostaje w kieszeni sprzedającego, gdy mieszkanie nie jest poddane Homestagingowi.

770 tys. minus 23 tys. minus 18 tys. = 729 tys. Tyle pieniędzy zostaje w kieszeni sprzedającego, gdy mieszkanie jest poddane Homestagingowi.
Różnica na plus dla Homestagingu: 729 tys. minus 679 tys. = 50 tys. zł!

*korzyść nie uwzględnia innych kosztów takich jak np. podatki, opłaty notarialne, itp. Wartości prezentowane w wyliczeniach są orientacyjne i mają charakter informacyjny oraz nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 §1 Kodeksu Cywilnego

Homestaging jest znany w USA czy Wielkiej Brytanii od kilkudziesięciu lat. Świetnie działa i pomaga skutecznie sprzedawać nieruchomości. W Polsce pośrednicy nieruchomości zazwyczaj są nastawieni do niego sceptycznie. Oczywiście nie wszyscy 🙂
Ci, którzy widzą w nim potencjał i korzystają z usług certyfikowanych homestagerów wiedzą doskonale, że to im się po prostu opłaca!

Zdarza się, że pośrednik słyszał coś, gdzieś o Homestagingu i samodzielnie stara się wprowadzić jego zasady. Poza tym „Polak zna się na wszystkim”, a Homestaging w powszechnym przekonaniu to tylko układanie poduszek. Niestety zazwyczaj takie próby kończą się dosyć niefortunnie i są karykaturą samego Homestagingu. Tworzą też jego fałszywy obraz, co potem przekłada się na szkodliwy mit mówiący, że usługa ta nie działa i jest tylko niepotrzebnym wydatkiem. Oprócz pośrednika niezadowolony jest również sprzedający, czyli jego klient, który może poczuć się oszukany. Miało działać, a nie działa!

Homestaging zadziała jeśli zostanie zrobiony dobrze. Inaczej po prostu nie warto go robić.

pośrednik – nie tylko zarabia lepiej na transakcji, ale samo prezentowanie i sprzedawanie nieruchomości po Homestagingu to po prostu czysta przyjemność
sprzedający – zyskuje na czasie i otrzymuje większe pieniądze ze sprzedaży
homestager – jako twórca przemiany czerpie z niej satysfakcję oraz wymierne korzyści
i…kupujący – nie musi ponosić niepotrzebnie dodatkowych kosztów np. drobnych napraw, malowania itp. Na dodatek może wprowadzić się niemal natychmiast.

*z ang. wygrana/zwycięstwo

Gdy jako pośrednik pracujesz na umowach na wyłączność, taka współpraca jest najbardziej opłacalna. Dlaczego? Ponieważ masz gwarancję, że z efektów pracy Homestagera nie skorzysta „za darmo” Twoja konkurencja. Pamiętaj, że koszty Homestagingu ponosi sprzedający. Choć np. sama stosunkowo niedroga konsultacja może znaleźć się w Twojej ofercie jako element strategii pozyskiwania klientów i przekonywania ich do zastosowania Homestagingu.

A dodatkowo:
Wyróżnisz się na rynku wśród konkurencji wprowadzając do swojej oferty nowoczesną technikę marketingową jaką jest Homestaging.

Zarobisz więcej i szybciej sprzedasz dom czy mieszkanie. Twoi klienci będę teraz polecać Twoje usługi kolejnym, ponieważ „szybko znajdujesz nabywcę”. Wtedy ilość transakcji w miesiącu się zwiększy :), a co za tym idzie Twoje zarobki wzrosną.

Ogłoszenie i świetne zdjęcia nieruchomości poddanej Homestagingowi prezentowane na stronie czy portalach będą wyróżniać ofertę w oceanie innych. To do Ciebie chętniej zadzwoni potencjalny klient.

Nieruchomość po Homestagingu zaprezentujesz i sprzedasz po prostu łatwiej i przyjemniej.

  1. Gdy nieruchomość jest przeznaczona do remontu i nie ma sensu inwestować tam ani złotówki.
  2. Gdy pośrednik twierdzi, że: „i tak się kiedyś samo sprzeda”.
  3. Gdy właściciel twierdzi, że: „nie zależy mu na pieniądzach ani na czasie”
    w pozostałych przypadkach warto 🙂

Zanim zaczniesz obniżać cenę i swoje własne wynagrodzenie, bo nieruchomość się nie sprzedaje, skorzystaj z usługi Homestagingu!

Jeśli jesteś pośrednikiem nieruchomości to zapraszam Cię do współpracy. Razem zadziałamy skuteczniej niż w pojedynkę. W końcu gramy do jednej bramki 🙂