Świat w połowie 2023 roku oszalał na punkcie Barbie. To za sprawą filmu Barbie. Różowe szaleństwo rozprzestrzeniło się momentalnie. Pytanie na jak długo z nami zostanie i czy inwestorzy mogą to zmonetyzować?

Domek Barbie
Przeciwników i zwolenników Barbie jako postaci popkulturowej znajdziemy z łatwością. Przy okazji filmu przypomniała mi się moja własna Barbie – różowa baletnica. Teraz z sentymentem wspominam jak samodzielnie szyłam jej ubranka 🙂 A ludzie lubią sentymenty i chętnie do nich wracają, bez względu na to czy jest właśnie na coś chwilowa moda czy nie. Trendem bazującym na sentymantach jest też nasz rodzimy PRL, ale dziś nie o tym.
Jako mała dziewczynka, choć miałam lalkę, to marzyłam, by mieć też kultowy domek Barbie! Okej, tylko co z tej opowieści wynika. To, że unikalna strategia marketingowa bazująca na sile nostalgii oraz wykorzystująca moc ikonicznej marki jaką jest Barbie, może zadziałać jako wabik. Szczególnie na pewne pokolenie. Jako inwestor tworząc nieruchomość do wynajęcia, która naśladuje dom Barbie, jesteś w stanie przyciągnąć określoną grupę demograficzną najemców a w zasadzie najemczyń. Obstawiam, że będzie to 99% kobiet, które jako małe dziewczynki kochały Barbie i marzyły o jej domku.

[Krótkie] życie mikrotrendów
Barbie ma właśnie swoje 5 minut. TERAZ. Jak Ty jako inwestor możesz to wykorzystać? Jest takie powiedzenie, że trzeba być w odpowiednim czasie i odpowiednim miejscu. Dodałabym do tego… oraz mieć pomysły i możliwości. Właśnie teraz nieruchomości na krótki najem w stylu Barbie są ciekawą opcją. Przy okazji premiery filmu można było nawet wynająć bezpłatnie dom Barbie w Malibu. Zobacz tutaj. Na moment pisania tego artykułu wszystkie dostępne terminy zostały „wyprzedane”.

Barbiecore dla odważnych… inwestorów
Barbiecore – bo taką nazwę nosi to globalne zjawisko, o którym piszę – to mikrotrend dla odważnych i dla tych co nie boją się zaryzykować i zainwestować. Gdzie się sprawdzi? Na pewno nie rekomenduję zastosowania Barbiecore w nieruchomościach na sprzedaż, ani nawet w nieruchomościach na wynajem długoterminowy. Zdecydowanie warto go wziąć poważnie pod uwagę w nieruchomościach na krótki najem. Choć nie wszystkich – jak zwykle to zależy. Tutaj znajdziesz więcej o stylu Barbiecore we wnętrzach – kliknij.

Krótki najem powinien być …inny
Na koniec szybkie przypomnienie jak z punktu widzenia home stagingu należy przygotowywać nieruchomości. Co do zasady krótki najem rządzi się nieco innymi prawami niż sprzedaż czy najem długoterminowy. Dlatego jako inwestor możesz bardziej poszaleć przy projektowaniu i home stagingu wnętrza. Ludzie są skłonni na kilka dni zamieszkać w interesujących, modnych przestrzeniach, w jakich na codzień nie przebywają. Zrobią to choćby z ciekawości i dla fajnych zdjęć na Insta 🙂 Co ważniejsze, taka nieruchomość na portalach ogłoszeniowych szybko wyróżni się z tłumu. Pierwsza zasada marketingu mówi „wyróżnij się albo zgiń”. Dobrze przygotowana i przyciągająca wzrok nieruchomość na krótki termin „sama się wynajmuje”. Oczywiście nie można zapominać o innym ważnym czynniku jakim jest choćby lokalizacja. Różowe wnętrze w dzikich Bieszczadach może nie być najlepszą strategią marketingową.

Płyń z prądem elastycznie
Nawet jeśli jesteś odważnym inwestorem to nie polecam, by natychmiast przemalowywać wszystkie ściany w nieruchomości na różowo czy wymieniać meble. Natomiast bardzo łatwo i szybko można wprowadzić barbiowe dodatki, które potem – gdy już intensywność tego mikrotrendu minie – będzie można wymienić. Tym bardziej, że producenci oszaleli na punkcie różowych dodatków, o czym można przeczytać w tym artykule.

Oto kilka Barbie PRO tipów dla krótkiego najmu:

Tip nr 1. Jeśli masz nieruchomość położoną nad morzem …to urządź ją w stylu Barbie surferki. Gdzie jest napisane, że wszystkie aparatamenty do wynajęcia nad Bałtykiem jak jeden mąż muszą być zobione w stylu marynistycznym? Jako prezent-dodatek dla super-gości proponuję drobiazg w postaci lalki Barbie surferki – koszt to około 90 zł. Czemu nie! Ludzie uwielbiają prezenty i miłe gesty. Będą o nich pamiętać i opowiedzą o tym swoim znajomym. W wersji nisko budżetowej możesz przygotować gościom na powitanie różowe ciasteczka-makaroniki.

Tip nr 2. Galeria obrazów. Nie chcesz ponosić kosztów i malowac ścian na Barbie pink? Nie musisz. Jest inne rozwiązanie, mniej kosztowne. Wystarczy powiesić na ścianie galerię obrazów nawiązujacych tematycznie do Barbie. Wybór jest spory – zobacz.

Tip nr 3. Pink Fiat 500. Ta jedna rzecz czasem powoduje, że ludzie wybiorą Twoją ofertą, a nie konkurencyjną. Może warto dołożyć do oferty wynajmu super-zniżkę na wypożyczenie różowego fiata 500, którym Twoi goście mogą pozwiedzać okolice i zostać w stylu Barbie nawet poza apartamentem. Sprawdż, czy obok Ciebie nie ma wypożyczalni, w której jest takie auto i zaproponuj im współpracę. To win-win dla obu stron.

Czy warto inwestować i czy Polacy to „kupią”?
Gdybym tylko miała szklaną kulę i mogła to wywróżyć to zapewne mogłabym odpowiedzieć na to pytanie. Póki co na przykład taki Harry Potter ma się dobrze, jeśli spojrzymy na to, czy nadal się monetyzuje. Tutaj przykład z naszego polskiego podwórka – zobacz. Przypomnę tylko, że seria ośmiu filmów powstała w latach 2001–2011.

Na pewno warto jest przeanalizować, czy kwota włożona w te Barbie zmiany aranżacyjne się opłaci. O ile można podnieść cenę za dzień wynajmu wiedząc, że w okolicy albo w mieście jest tylko jedno TAKIE mieszkanie. Czyli wracamy do ulubionego narzędzia inwestora – excela 🙂

Podsumowując, na połączeniu sentymentu z popularnym mikrotrendem Barbiecore można … zarobić*.

*To nie jest porada inwestycyjna.

Explore More

Home staging to marketing nieruchomości. Wiesz o tym?

17/09/2021 0 tags

Ustalmy fakty.Aby coś sprzedać trzeba to zareklamować. Inaczej mówiąc zakomunikować światu, że mamy coś do sprzedania.Teraz krótka ściąga z marketingu.Marketing to działania, na które składają się (w klasycznym ujęciu 4P):1.

Słowniczek home stagingu

27/07/2021 0 tags

Mówimy po polsku, ale czy mówimy tym samym językiem? Rozmawiałam kiedyś z pewnym lekarzem – chirurgiem. Przedstawiał mi wyniki badań, posługując się sobie dobrze znanym językiem specjalistycznym. Po chwili wiedząc,

Homestager, projektant, dekorator, stylista i architekt.

15/03/2021 0 tags

Co robi?– Przygotowuje nieruchomość (dom, mieszkanie, biuro) do sprzedaży tak, by wyglądała jak najatrakcyjniej dla jak najszerszej grupy kupujących. Dla kogo pracuje? – Dla sprzedającego nieruchomość.Cel:– Sprawić, by poprzez zastosowanie